Returer och byten

Det är tillåtet att ändra sig. Därför erbjuder vi 30 dagars bytes- och ångerrätt. För att utnyttja bytes- och ångerrätten måste varan vara oanvänd, i originalskick och skickas tillbaka i originalförpackning. För att returnera eller byta en produkt, vänligen följ instruktionerna nedan.

Returer/Byten:

  1. Skicka oss ett mail på info@nezdal.se
  2. Bifoga ditt ordernummer och vilka produkter du önskar returnera
  3. Vi skickar instruktioner till dig via e-post.
  4. Kom ihåg att returnera produkterna inom 30 dagar efter att du mottagit din order.

Behandlingstiden för returer kan ta upp till 14 arbetsdagar. Återbetalning kan ta upp till 10 arbetsdagar efter att returen har behandlats. 

 

Produktklagomål:

Om du har fått en defekt produkt, eller har andra klagomål, skicka oss ett mail på info@nezdal.se så hjälper vi dig så fort som möjligt och hittar vi en lösning som du blir nöjd med. Kom ihåg att beskriva reklamationen noggrant och bifoga ditt ordernummer.

För snabb hantering, bifoga bilder eller video!

Detta gör det lättare för vår kundservice att hjälpa dig så snabbt som möjligt.


VILLKOR FÖR BYTE/RETUR

För att få tillbaka hela beloppet vid retur/ångerrätt måste varan skickas tillbaka i samma skick som när du tog emot den. Det vill säga i originalförpackningen, med alla taggar påsatta, utan lukt eller märken. Paketetiketten ska följa med returen.

Om du returnerar en begagnad vara bedömer vi varans värdeminskning och återbetalar varans begagnade värde. En vara utan originalförpackning, etiketter eller med lukt/märken kommer att anses vara använd och hela beloppet kommer inte att vara berättigat till återbetalning.

Vid byte/retur är kostnaden 129 kr för kunden. Detta dras när vi återbetalar returen.

Ångerrättslagen inkräktar inte på rättigheter du har enligt bland annat köplagen om det skulle uppstå brister. Behåller du varan kan du under vissa förutsättningar kräva prisavdrag, omleverans (ny vara) eller häva köpet och få tillbaka köpeskillingen.

Om du utnyttjar ångerrätten inom tidsfristen måste du få tillbaka det du har betalat för varan. Varan ska initialt skickas tillbaka till säljaren innan avräkning sker, även om vi försöker undvika detta och drar på oss onödiga fraktkostnader för båda parter. Du måste själv stå för returkostnader, såvida inte säljaren har brutit mot avtalet eller säljaren i enlighet med avtalet har levererat en ersättningsvara på grund av att den beställda varan inte fanns tillgänglig.

Kunden kan prova eller testa varan på ett korrekt sätt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion, utan att ångerrätten går förlorad. Om testning eller testning av produkten går utöver vad som är rimligt och nödvändigt, kan kunden hållas ansvarig för eventuellt minskat värde på produkten.

Säljaren är skyldig att utan oskäligt dröjsmål återbetala köpeskillingen till kunden, och senast 14 dagar från det att säljaren erhållit meddelande om kundens beslut att utöva ångerrätten. Säljaren har rätt att hålla inne betalningen till dess att han erhållit varorna från kunden, eller tills kunden har tillhandahållit dokumentation på att varan har skickats tillbaka.

Vid utnyttjande av ångerrätten ska varan returneras till säljaren senast 30 dagar från det att meddelande om användning av ångerrätten lämnats. Kunden står för de direkta kostnaderna för att returnera varan, om inte annat avtalats eller säljaren har underlåtit att ange att kunden ska stå för returkostnaderna.

Andra frågor:

Har du några andra frågor? Chatta med oss genom att klicka på knappen nere i vänstra hörnet eller skriv till oss på: info@nezdal.se